rower

Bagażniki rowerowe to powszechnie stosowane rozwiązanie, które umożliwia podróż z jednośladami na wakacje. Jednak zanim do takiej wyprawy przystąpimy, musimy najpierw zastanowić się, który z nich będzie tym najlepszym. Znaleźć możemy trzy opcje: bagażniki dachowe, na hak oraz klapę. Który wybrać?

Bagażnik dachowy

Jednym z najbardziej klasycznych rozwiązań jest bagażnik rowerowy na hak, który zazwyczaj wygląda jak prosta belka ze specjalnymi obejmami, które mocują jednoślad w wybranym miejscu. Jest to rozwiązanie stosunkowo tanie, którego cena zależy bezpośrednio od ilości rowerów, jaką chcemy przewozić. Za jeden uchwyt na jeden rower można zapłacić zaledwie 200 złotych, co oznacza, iż koszty wakacyjnego wypadu nie będą zbyt drogie. Jednocześnie, na przeciętnym aucie mieści się nawet sześć jednośladów, dzięki czemu cała rodzina na pewno zostanie w nie wyposażona.

Taki bagażnik ma jednak sporo wad: przede wszystkim znacząco zmienia aerodynamikę auta i wymaga odpowiedniej jazdy: z umiarkowaną prędkością, aby rowery nie spadły, stając się przyczyną wypadku na drodze. Co więcej, uniemożliwa zabranie klasycznego bagażnika dachowego. Jego wadą jest także to, że samochód musi mieć wcześniej już przygotowane relingi.

Nie bez znaczenia może być również fakt, że rowery należy unieść na wysokość dachu – dla wysokich mężczyzn to nie problem, ale drobne kobiety mogą sobie nie poradzić z takim zadaniem.

Bagażnik na klapę

Dla właścicieli suv-ów, vanów i kombi idealnym rozwiązaniem wydają się być bagażniki na klapę. Są znacznie łatwiejsze w obsłudze niż bagażniki dachowe i wydają się mniej narażać sprzęt na uszkodzenia. Niestety również w tym przypadku istnieje pewna zmiana w możliwościach samochodu: przy takim ustawieniu bowiem koła rowerów mocno wystają poza obrys auta, sprawiając, że jazda jest znacznie głośniejsza i nieco mniej przyjemna.

Warto także zauważyć, że decydując się na bagażnik na klapę, bardzo mocno obciążamy górną część tyłu samochodu, co stanowczo zmienia jego środek ciężko. W efekcie podróż będzie wymagała pewnego przystosowania się do nowych warunków.

Bagażnik na dach

Ostatnim typem są bagażniki rowerowe na hak. Obecnie są najbardziej popularnym rozwiązaniem, ponieważ umożliwiają bardzo łatwe wkładanie rowerów na platformę umieszczoną stosunkowo nisko. Ich lokalizacja sprawia też, że praktycznie niemożliwe staje się zarysowanie lakieru samochodu. Co więcej, bagażniki na hak niewiele zmieniają aerodynamikę samochodu, dzięki czemu tylko w minimalnym stopniu wymagają zmiany wyrobionych nawyków jazdy lub w ogóle tego nie potrzebują.

Podobnie jak wszystkie inne modele, także bagażniki na hak mają wady. Przede wszystkim ograniczają nieco widoczność przez tylną szybę, a ponadto zasłaniają tablicę rejestracyjną i światła. I choć w te ostatnie są wyposażone, problemy z zasłoniętą tablicą rejestracyjną trzeba rozwiązać we własnym zakresie, zamawiając jej dodatkowy, trzeci egzemplarz.

O samym bagażniku trzeba szczególnie pamiętać podczas parkowania, gdyż wydłuża on auto. Osoby, które nie są do tego przyzwyczajone, mogą z łatwością uderzyć więc rowerami o ścianę, drzewo lub inną przeszkodę.

Warning: A non-numeric value encountered in /usr/home/rmenkala20/domains/motowiesci.pl/public_html/wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 1008

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here